Mi sentis kvazaŭ la koro haltus ekstren, nur ĉar la kofro estas falonta, kaj mi larmis, ĉar la infano ne vundiĝis. Tio probable estas tute ordinara sperto. Sed se la kofro estus tiel granda kiel konstraĵo, kaj la posedanto de ĝi ekdetruus eĉ genojn, oni pretendus, ke oni ne rimarkas. Oni kritikas pri etaj eraroj, sed ne atentas malbonegon.
"Ĝusteco" kiu ne simpatigas
Sed kio estas malbonego en la moderna socio? Ĉu Tepco (The Tokyo Electric Power Company, Incorporated= elektroenergiofirmao de Tokio) estas malbonego? Ĉu burokratoj estas malbonego? Ĉu atomcentraloj estas malbonego? Mi demandas tiel, ĉar lastatempe mi ege pensis, kiam mi legis raporton de studento.
Jen skribaĵo tie: "Oni ekvidas en studado pri socio, speciale pri kritiko de potenco, rezultojn de homa deziro kaj malzorgeco, pli prave ol malbonan volon de potenculoj. Oni ekvidas erarecon de potenco, pli prave ol fortecon kaj absolutecon de ĝi. Daŭre li skribas: "Estas vane konsideri potencon malbona, kaj malamiki". Ĉar bono kaj malbono fariĝas relativa. Li analizas, ke aferoj de atomcentraloj estas potenca rilato, kaj ni mem estas parto de la potenco. El ĉi tia vidpunkto la 99%-anoj, kiuj okupas Wall Street, estas 1%-anoj, kiuj estas riĉuloj, en la tuta mondo. Do neniu nomiĝas "malamiko", kaj demonstracio estas neefika. Li diras, ke per "ne kampomodelo", sed per ŝanĝi memon aŭ ŝanĝi rilaton oni malkonstruas la potencan rilaton, kaj rekonstruas ĝin. Unuvorte, estas vane batali. Tio estis konkludo de la raporto.
Bonega raporto. Logike ankaŭ ĝuste. Sed io strangas. Mi diras "strangas", sed ne volas diri "eraras". Ĝustas, probable. Mi ankaŭ ne volas diri, ke tio estas stranga kompare kun kazoj de aliaj homoj. Tiu ĉi pensmaniero nun ordinaras, kaj tute ne malordinaras, sed plimultas.
Do kio strangas? Unuvorte, ke mankas emocio. La verko tute ne simpatigas. Li skribas nur kialon por ne batali, kaj mankas spuro de emocio, kiu ekfluis, ekzemple kolero el la mezo de la korpo aŭ kompatado en senti rompiĝemecon de infanoj.
(...)
Homoj havis multege da emocioj, mi kredis. Sed eble troviĝas homoj, kiuj vivas kun "scio sen korpo" (laŭ UCHIYAMA [TAKASHI UCHIYAMA]). Eble "erareco de potenco" (laŭ la studento) tute ne estas homa erareco, sed malplena erareco. Se la kaŭzo de la erareco ne estas tio, ke oni ne pensas, sed estas tio, ke oni ne sentas ... Kia terura erareco. Certe tio ja estas nenio alia ol malbonego.
("Studo de la redaktokomitataroj pri la situacio post la 11a de marto]" en la semajna gazeto SYÛKAN KIN'YÔBI. en la 23a de decembro 2011. Paĝoj 22-23.)
2011-12-24
Citaĵo el ""Kolereco" turniĝanta kaj riverego de emocio" de Yuko TANAKA.
alosa / bangu / En la lingvo:
Esperanto
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Skicka en kommentar 「感想を送る」
Kommentera som: Välj profil … 「感想を書いたら…」
Namn/webbadress 「お名前(あればホームページアドレスも)」( Fortsätt 「続ける」、Redigera 「編集する」)
Anonymt 「匿名」
Publicera 「投稿」
Förhandsgranska 「前もって見る」
Skicka en kommentar =
"Sendi komenton"
Kommentera som: Välj profil … = "Komenti kiel: Elektu profilon …"
Namn/webbadress = "Nomo/Retadreso"
(Fortsätt = "Daŭri"; Redigera = "Redakti")
Anonymt = "Anonime"
Publicera = "Publikigi"
Förhandsgranska = "Antaŭmontri"
ni'o zoi suve'e Skicka en kommentar suve'e du lo du'u benji lo pinka
i zoi suve'e Kommentera som: Välj profil … suve'e du lo du'u pinka fi ma
i zoi suve'e Namn/webbadress suve'e du lo du'u ciska lo cmene ju lo kibypapryjudri
(to zoi suve'e Fortsätt suve'e du lo du'u ranji
i zoi suve'e Redigera suve'e du lo du'u galfi lo ba'o se ciska toi)
i zoi suve'e Anonymt suve'e du lo du'u ciska no cmene
i zoi suve'e Publicera suve'e du lo du'u benji lo pinka
i zoi suve'e Förhandsgranska suve'e du lo du'u pu'o lo nu benji kei catlu lo do pinka noi ba'o se ciska
aya oyo Skicka en kommentar oyotie eyo uyu o emise akuniepenso uyutie
aya oyo Kommentera som: Välj profil … oyotie eyo uyu akuniepenso a anke esisu uyutie
aya oyo Namn/webbadress oyotie eyu uyu asama uyo iwa atemaniankihonialante olioka uyotie uyutie
aya oyo Fortsätt oyotie eyo uyu o entule uyutie
aya oyo Redigera oyotie eyo uyu o esisu onka uyutie
aya oyo Anonymt oyotie eyo uyu lo asama uyutie
aya oyo Publicera oyotie eyo uyu o emito uyutie
aya oyo Förhandsgranska oyotie eyo uyu o ese uniose aniemito uyutie